Bent Malmsjö ny chef för Aktuariefunktionen Folksam Liv

Bent Malmsjö har utsetts till ny ansvarig för Aktuariefunktionen Folksam Liv. Han efterträder Maria Liljedahl som får en ny roll som senior rådgivare. De båda tillträder sina nya tjänster den 1 april 2019.

Bent Malmsjö har utsetts till ny ansvarig för Aktuariefunktionen Folksam Liv. Han är idag sektionschef för Aktuarie Liv inom Ekonomi och Finans i Folksam.

– Jag är mycket glad över att Bent Malmsjö har tackat ja till att över ansvaret för Aktuariefunktionen för Folksam Liv. Bent har en gedigen erfarenhet som livaktuarie och har erfarenhet från olika livbolag i branschen, däribland som chefaktuarie på KPA Pension, säger Jens Henriksson, vd och koncernchef.

Maria Liljedahl tillträder rollen som senior rådgivare för Folksamgruppen. Folksam Liv står inför många utmaningar de kommande åren.

- Jag vill att Maria Liljedahl med sin långa erfarenhet och klokskap ser över strategin och de vägval som Folksam Liv behöver göra framöver, säger Jens Henriksson i en kommentar.