Folksam förnyar samarbetet med ASVT

Folksam och ASVT, Avelsföreningen för Svenska Varmblodiga Travhästen, har förnyat sitt samarbete. Det ger bland annat ASVT:s medlemmar tio procents rabatt på alla djurförsäkringar inom Folksam och en olycksfallsförsäkring för både den enskilde medlemmen, familjemedlemmar och besökare.

Folksam och ASVT har haft ett gott samarbete i tio år och det är nu femte gången som samarbetsavtalet förlängs. Anders Lindh, ASVT:s generalsekreterare, gläds åt att samarbetet fortsätter och att det ger ASVT:s medlemmar förmåner. – Det är viktigt för oss att skapa värden för våra medlemmar. Samarbetsavtalet med Folksam är en mycket viktig del av medlemsnyttan. Avtalet innebär också att Folksam fortsätter sitt engagemang i Breeders´ Crown, vilket kommer hela travsporten till nytta, säger Anders Lindh. Förutom olycksfallsförsäkringen och 10 procents rabatt på alla djurförsäkringar; häst, hund och katt, innebär avtalet med Folksam att ASVT:s medlemmar får ett års gratis fölförsäkring (A6-veterinärvård) eller 20 procents rabatt på A1-veterinärvård. För ytterligare information: Ann Andersson, Marknadsansvarig Häst, Folksam, telefon 08-772 83 60, 0708-31 64 81 Anders Lindh, generalsekreterare ASVT, telefon 08-445 23 01, 0730-299 695 ASVT bildades 1941 och är en ideell organisation som arbetar för att tillvarata travhästuppfödarnas intressen. ASVT har cirka 2 600 medlemmar och är en av organisationerna i Travsportens Aktiva (BAS) och medlem i Svenska Travsportens Centralförbund (STC). Folksam har mer än 200 000 djur försäkrade. Ett nära samarbete med djurorganisationer, samt engagerade ombud och medarbetare som är experter på trygg och säker djurhållning, är starka framgångsfaktorer. Folksam Djurförsäkringar omsatte cirka 370 miljoner kronor 2008. Läs mer på www.folksam.se/djur