Folksam har branschens bästa skadereglering
I årets kundnöjdhetsmätning genomförd av Svenskt Kvalitetsindex SKI hamnar Folksam återigen i topp vad gäller skadereglering. Resultaten är en effekt av långsiktigt förändringsarbete och en medveten satsning på processförbättringar med kundfokus.
– Jag blir så stolt när jag ser resultatet i årets SKI-mätning. Vi har ett speciellt år bakom oss och trots detta hamnar vår skadereglering i topp. Medarbetarna inom Skador har gjort ett fantastiskt jobb. Kunderna inom privat sakförsäkring anser att vi är snabba, trevliga, kompetenta och hanterar skaderegleringen totalt sett bäst i branschen, säger Annkristine Wuopio-Mogestedt, skadechef på Folksam.
Folksam har, som många andra företag, under året ställt om till hemarbete. Det betyder att 70 procent av alla skadehandläggare, helt eller delvis, arbetar hemifrån. Trots detta har handläggningstiderna gått ner, Folksam har haft en hög tillgänglighet samt att sjuktalen har gått ner. Under året har Folksam dessutom arbetat med att förbättra en rad processer och utvecklat ett arbetssätt för digital skadehandläggning vilket kunderna uppskattar.
– Så här i slutet av ett speciellt år är det extra roligt att kunna gratta alla medarbetare som bidragit till resultatet. Årligen handlägger vi cirka en miljon skadeärenden, och totalt är vi drygt tusen personer som jobbar med detta, säger Annkristine Wuopio-Mogestedt.
För mer information:
Folksams pressjour, 08-772 66 60