Folksam stärker sin position på tjänstepensionsmarknaden

Som en del i arbetet med att stärka Folksam som aktör på tjänstepensionsmarknaden kommer varumärket KP kring årsskiftet att migreras in under Folksam.

– Folksam vässas för framtiden genom att fler kompetenser samlas under ett varumärke, säger Pia Carlsson Thörnqvist, kommunikationsdirektör på Folksam. De positiva värden och unika kompetenser som idag finns inom KP kommer att vara ett viktigt bidrag till att stärka Folksams position på tjänstepensionsmarknaden.

Varumärket KP har varit en del av Folksam sedan 2008 och varumärkesmigrationen är ett naturligt fortsatt steg. Genom att samla våra kompetenser under ett gemensamt varumärke kan vi öka kvaliteten på vårt totala kunderbjudande samt stå bättre rustade på en marknad med ökad konkurrens.

KP Pension & Försäkring arbetar huvudsakligen med kollektivavtalade tjänstepensioner och avtalsförsäkringar inom kooperationen och övriga folkrörelser.