Folksam vässar fondutbudet

Nu kompletterar Folksam Fondförsäkring det guidade utbudet med två högpresterande fonder från Didner & Gerge. Folksam blir därmed ett av de första fondförsäkringsbolagen som får möjligheten att erbjuda fonderna D&G Aktiefond och D&G Småbolag.

– Vi vässar Folksam för framtiden genom att komplettera vårt guidade fondutbud med två högpresterande fonder, säger Susanne Bolin-Gärtner, fondansvarig Folksam. Båda fonderna kompletterar vårt erbjudande på ett positivt sätt och när vi fick möjlighet att ta in dem i vårt utbud så var det ingen tvekan.

– Vi är glada och förväntansfulla inför vårt nya samarbete med Folksam, säger Helena Hillström, vd Didner & Gerge.

Didner & Gerge Fonder är en tydligt aktiv och fristående förvaltare. Deras investeringsfilosofi går ut på att leta efter bolag som de bedömer har potential till en god utveckling. Didner & Gerge är uthålliga och långsiktiga och tar inte hänsyn till kortsiktiga svängningar på börsen. Det viktiga är resultatet på lång sikt.

Läs mer om fonderna: