Premiär för ny reklamkampanj från Folksam
Med start idag rullar Folksam ut sin första kampanj inom ramen för det nya kommunikationskonceptet ”Sparande och försäkring – för en enklare verklighet”. Kampanjen tar avstamp i att livet idag kan vara komplicerat och att det därför är viktigt att försäkringar och sparande inte är det.
- Vi vet att livet ibland kan kännas krångligt och just därför är det viktigt vi som försäkringsbolag och de produkter och tjänster vi erbjuder strävar efter att inte vara krångliga. Den känslan vill vi förmedla i vår nya kampanj och jag tycker att vi lyckats göra det både på ett underhållande och relevant sätt med en hög igenkänningsfaktor, säger Christopher Constantien, marknadschef på Folksam.
Den nya kampanjen hade smygpremiär på bio fredagen den 31 oktober med filmen Cykelsemester men rullas ut brett med start idag (3 november) och kommer att pågå fram till och med vecka 1 2026. Kampanjen kommer att synas på bio, TV, olika playtjänster, digitalt, utomhus och i sociala medier. Utöver filmen Cykelsemester som går upp först kommer Folksam under våren 2026 att rulla ut flera nya reklamfilmer på samma tema, exempelvis filmen Husbilen (se länk nedan).
- Vår nya kampanj är det konkreta resultatet av Folksams nya kommunikationskoncept ”Sparande och försäkring – för en enklare verklighet”. Arbetsgruppen har lyckats skapa underhållande filmer som sticker ut och jag är övertygad om kampanjen kommer bidra till att stärka Folksams position på marknaden ytterligare, säger Lina Gooch, kreativ chef på Folksam.
Kampanjen och de nya reklamfilmerna har tagits fram och producerats av Folksams inhouseavdelning i samarbete med produktionsbolaget Slutet och regissören Torstein Bjørklund.
Se filmen Cykelsemester här: Folksam | Livet kan vara krångligt
Se filmen Husbilen här: Folksam | Livet kan vara krångligt
Se även bifogad bild på stortavla utomhus.


