Söderberg & Partners valde Folksam i ny provisionsfri upphandling

Folksam är ett av de utvalda bolagen i försäkringsförmedlaren Söderberg & Partners stora provisionsfria upphandling. Folksam är det enda bolag som har traditionell försäkring med utjämnad återbäring och har dessutom kommit med både inom fondförsäkring och inom traditionell försäkring.

Totalt är det sex bolag som är utvalda, och Folksam är enda bolag som har traditionell försäkring med utjämnad återbäring och har dessutom kommit med både inom fondförsäkring och inom traditionell försäkring. Söderbergs kunder kommer i Folksam att kunna välja både en marknadsledande traditionell försäkring och ett guidat fondförsäkringserbjudande.

Den provisionsfria upphandlingen innebär att Söderberg & Partners inte får provision för de produkter som pensionsbolagen säljer. Istället betalar kundföretaget ett arvode för rådgivning och administration.

De leverantörer som valts ut inom tjänstepension, förutom Folksam, är: Brummer Life, Swedbank Försäkring, Nordnet Liv och Pension, Länsförsäkringar Liv samt Danica Pension.

-          Vi engagar oss i det som är viktigt för våra kunder och ett av våra viktigaste mål har varit att etablera samarbete med några av de största förmedlarna för att kunderna ska kunna hitta våra produkter. Att komma med i provisionsfria upphandlingen är ett stort steg på vägen, sägerJohan Wagman, avdelningschef Partner Finans.

-          Det känns bra att Söderbergs kunder kan välja både vår guidade fondförsäkring och vår traditionella försäkring. Jag hoppas och tror att fler förmedlare nu kommer att upptäcka vårt erbjudande, säger Johan Wagman, avdelningschef Partner Finans.