Svensk Friidrott och Folksam förlänger samarbetet
Svensk Friidrott och Folksam förlänger sitt samarbete i ytterligare fyra år. Det innebär att Folksam fortsatt kommer vara titelsponsor till Folksam Grand Prix och kliver dessutom in som partner till sajten Frisk friidrott.
– Folksam Grand Prix-tävlingarna är väldigt viktiga för våra aktiva och tillhör de största och populäraste friidrottsevenemangen under året för Svensk Friidrott. Det ger våra aktiva möjlighet att möta bra internationellt motstånd på hemmaplan och få stöd från hemmapubliken. Vårt samarbete med Folksam som nationell partner och Titelsponsor har haft stor betydelse under många år och vi är glada för att vi tillsammans med Folksam nu tar sikte på att utveckla tävlingarna ytterligare de kommande fyra åren, säger Jan Larsson Marknadschef på Svenska Friidrottsförbundet.
Folksam är idrottens försäkringsbolag och försäkrar alla barn och ungdomar upp till 16 år som är aktiva i en förening inom Svenska Friidrottsförbundet. Försäkringen omfattar bland annat deltagare i de Friidrottsskolor som arrangeras av föreningar runt om i Sverige.
– Vi är otroligt stolta över att få fortsätta vårt partnerskap. Friidrott engagerar många både på bredd- och elitnivå så det känns extra viktigt att vi som idrottens försäkringsbolag är med och bidrar till friidrottens fortsatta utveckling. Tillsammans kan vi skapa ett hållbart idrottande genom hela livet, säger Madeleine Hasselwander, Key Account Manager på Folksam Idrott.