Svenska Skidförbundet och längdlandslaget förlänger samarbetet med Folksam

Folksam fortsätter sin satsning inom idrotten och förlänger nu partneravtalet med Svenska Skidförbundet och längdlandslaget. Avtalet ger förbundet och längdlandslaget fortsatta möjligheter att arbeta vidare med stort hållbarhetsfokus. Folksam fortsätter även som titelsponsor till Folksam Cup.

– Folksam är en trogen och trygg samarbetspartner. Som en av våra äldsta samarbetspartners har Folksam spelat en viktig roll framförallt genom titelsponsorskapet för den årliga ungdomscupen. De flesta i dagens landslag har åkt just Folksam Cup, berättar Malin Westhed, marknadschef, Svenska Skidförbundet Längd.

Folksam är idrottens försäkringsbolag och försäkrar samtliga medlemmar som tillhör en förening i Svenska Skidförbundet. I medlemsförsäkringen ingår tjänsten Råd och Vård för idrottsskador och tillsammans arbetar de aktivt med att sprida kännedomen.

– Vi är otroligt stolta och glada över att få fortsätta vårt partnerskap. Ett av våra bidrag till ett hållbart idrottande hela livet, är att, via telefon, erbjuda medlemmarna råd, bedömning och skadeförebyggande övningar av en fysioterapeut, säger Madeleine Hasselwander, Key Account Manager på Folksam Idrott.

Folksam förblir partner till längdlandslaget och titelsponsor till Folksam Cup, en tävling med ursprung i TV-skidan på 60- och 70-talet. I Folksam Cup koras årligen Sveriges bästa skiddistrikt i ålderskategorin 15–16 år.

– Nu har vi som utgångspunkt att skapa hållbarare och tryggare arrangemang, vilket ligger helt i linje med vår strategi. Att varje skidåkare, genom föreningens försäkring, även får tillgång till tjänsten Råd & Vård ger förutsättningar för att på sikt även få bättre och hållbarare idrottare, det kommer göra stor skillnad för skidsporten framöver, avslutar Malin Westhed.

Foto: Bildbyrån

Följ oss på