Folksam Årets employer branding-företag

Folksam prisas för arbetet med arbetsgivarvarumärket. ”Föregångare” och ”inspiratör” var nyckelorden när Universum Communications utsåg Folksam till Årets employer branding-företag.

Priset delades ut på en gala på torsdagskvällen.

– Vi är väldigt glada över priset. Det är en bekräftelse på det jobb vi gjort för att flytta fram Folksams position som en attraktiv arbetsplats. Grunden är att verkligen vara en attraktiv arbetsplats, både för befintliga och potentiella medarbetare, säger Pernilla Glad, chef för Människor och miljöer i Folksamgruppen.

Att vara en attraktiv arbetsplats med rätt kompetens, organisation och kultur för lärande och utveckling är ett strategiskt prioriterat mål. Medarbetare som presterar bra, trivs och utvecklas är en förutsättning för nöjda kunder och för att kunna utveckla vår affär.

– Att vara en attraktiv arbetsplats är allas ansvar och medarbetarna är våra viktigaste ambassadörer. Vi har också en tydlig modell och organisation för att driva och samordna employer branding-arbetet, säger Pernilla Glad.

En bidragande faktor i skapandet av en attraktiv arbetsplats är känslan av att man arbetar med något som känns meningsfullt. Bland Folksams medarbetare finns en stark känsla av meningsfullt syfte, stolthet och ansvar för att ha kunden i fokus och göra skillnad på ett långsiktigt och hållbart sätt.

– Vi som jobbar i Folksam upplever att vårt arbete gör skillnad för människor och det finns en stolthet i att vi ägs av våra kunder och att vi aktivt arbetar med miljö, trafiksäkerhet och hållbara investeringar, säger Pernilla Glad.

 

Juryns motivering:
”Detta företag tillhör dem som var allra först med att arbeta med frågorna i Sverige. Kontinuiteten hos detta företag inom frågorna har varit enorm. Företaget har en bred förankring i frågorna internt och i ledningen. Man har också varit mån om att den externa kommunikationen verkligen ska spegla verkligheten i företaget. Vi vet att detta företag har inspirerat många andra att arbeta med frågorna och vi vill därför kalla företaget för en föregångare inom employer branding.”

Folksam nominerades tillsammans med åtta andra företag: Bengt Dahlgren, ESAB, Sector Alarm, Sectra, Sodexo AB, Svenska Kraftnät, Unionen och Volvo Cars Corporation.

För ytterligare information:
Folksamgruppens pressjour, 08-772 66 60

Senaste inläggen i sociala medier

Twitter

Folksams bloggar

2018-05-28

Var:  Haymarket, Stockholm När:  15 maj 2018 Hur många:  Cirka 50 personer Vad beslutades:  Vanliga stämmofrågor. Flera nya ledamöter vald...

2019-06-12

Vi på Folksam har återigen genomför ett nytt test av cykelhjälmar. Denna gång är det både cykelhjälmar för barn och vuxna som vi testat. F...

Följ oss på